AdBlue

Moderátor: čapik

Odpovědět
Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Jaké máte zkušenosti s AdBlue u trojkového Šaryka?
Já z obav že dojde, a musel bych na delších cestách něco dotankovávat, (nejhorší kombinace je -20 v zimě a plný kufr) tak radši doma dolívám do plna, prý to bez AdBlue nestartuje, je to pravda?
Kupuji 10L kanystry v prodejně olejů za 170kč včetně nálevky, ale ta nálevka netěsní a kape.
Dobrá zpráva je, že AdBlue neleptá koberce a nerozežírá lak, obyčejnou vodou lze i zaschlou kapalinu AdBlue, která i po dvou letech,kdy zaschne, a vytvoří bílý povrch, lze snadno umýt čistou vodou. Nesmrdí. Pro dokonalé umytí doporučuji suchou pěnu ve spreji. Pak auto i voní.

Orientační spotřeba AdBlue: 0,48 l/1000 km při spotřebě. 6,8 litrů/100 km

Zde je takový demagogický článek pro zasmání: http://plk.kfl.cz/post/volkswagen-emise ... dblue.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdo ví,kolik je objem nádrže na Ad-Blue?

Existuje pro Sharan originál díl, jakási nálevka 2E0 201 135 D, 28Euro, má ji někdo? Prý pasuje i nálevka Mercedes: A 000 583 22 04 , 8euro... Údajně ale pak musíte kupovat kanystry u těchto značek, jinak to nemusí pasovat.

Vyhledávač čerpacích stanic AdBlue (né prodejen s kanystry) pro PC/Tablety http://www.findadblue.com/" onclick="window.open(this.href);return false; nebo mobily http://findadblue.mobi/" onclick="window.open(this.href);return false; doporučuji uložit záložku do mobilu.
Kdo má Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... ir1.adblue" onclick="window.open(this.href);return false;

Našel jsem na webu tento text,netuším zda je pravdivý.
Hladina je určena celkem čtyř elektrod v nádrži . To umožňuje tři různé úrovně jsou určeny :

- Vysoká úroveň , pokud jsou přítomny více než asi 8,75 l v redukčním činidlem nádrže .
- Střední úroveň : Jsou-li k dispozici zhruba 8,75-6,98 litrů v nádrži .
- Nízká úroveň : Pokud je k dispozici méně než asi 3,9 litrů v nádrži .

Vyhodnocovací jednotka provádí analýzy elekrod hladiny v nádrži , a informuje řídicí jednotka motoru .
Potom se vypočítává dle stylu jízdy individuálně každému jinak dojezd a včas se ozve hlášení o dojezdu.
Více informací lze nalézt na vydání č. 139 (SCR systém) .

Mimochodem, konečně se u VW poučili a nový Pašík má hrdlo AdBlue u hrdla nádrže :yahoo:
Nafotil jsem nádrž AdBlue a objem tipuji na těch 17-20L asi +-
Přílohy
20141003_160312.jpg
20141003_160258.jpg
20141003_161345.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

cengo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 02.10.2014 14:10

Re: SAIII - Motor - AdBlue

Příspěvek od cengo »

Tankoval som adBlue uz viackrat:
cca 2000km pred minutim adBlue zacne palubny pocitac upozornovat (oranzova vystraha). Pozor od 1000km to uz ide dost rychlo dole.

Pri minuti nadrze prejde auto do nudzoveho rezimu a nedovoli nastartovat (Cervena vystraha), tam som sa nastastie nedostal. Vzdy sa snazim pri oranzovej vystrahe naplnit pri najblizsej prilezitosti.

Pri natankovani treba podla manualu naliat minimalne 10litrov.
Nadrz ma 17l a vystaci na cca 20 tis km, takze spotreba 0,85l/1000km

Prvykrat, ked som to tankoval, som si kupil original 2l flasu so srobovacim hrdlom, vzdy ju nanovo naplnam z bandasky. (ma vyhodu, ze nekvapne ani kvapka, ale musim opakovane prelievat z bandasky). Prelieval som aj napriamo z bandasky s adapterom, aj priamo zo stojana na pumpe (treba si pytat adapter), ale tam mi vzdy nieco vytieklo do kufra (mal som podlozene handry a igelit)

Urcite si to nedavaj naplnat v servise. Chceli tu za to 250€, pricom z bandasky to vyjde na 20€ a zo stojana na pumpe par €
Seat Alhambra 7N, VW Golf 5, VW Golf 7 Variant

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Motor - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Jak funguje ta originál 2L flaška s tím "PUSH" uzávěrem. Zašroubuji a zmáčknu a pak teče. OK.
A když je už nádrž v autě plná a v té flašce je ještě půl litru, jde to zase "PUSH" zastavit, aby ten zbytek nevytekl,než to vytáhnu?
A má smysl to kupovat, nepokazí se ten "PUSH" uzávěr po +-desátém použití?
A má stejný PUSH uzávěr i to větší originál balení?

Existují různé normy pro Ad Blue:
(Která je ta správná najdete uvedenou na krytu čalounění, který otvíráte, aby jste viděli víčko hrdla nádrže AdBlue)

Související normy
DIN 70070
( naftové motory – NOx-redukční prostředek AUS 32 – požadavky na jakost )

DIN V 70071
( naftové motory – NOx-redukční prostředky AUS 32 – zkušební metody )

ISO 22241

K té ŽÍRAVINĚ ještě tolik: vždy když to ukápne, a za 10minut to vklidu vyčistíte, nic se neděje. Pokud to necháte na laku rok,(dutina kufru-podběh) taky se nic neděje. Pokud to necháte na čalounění delší dobu, může to zničit čalounění, ale pokud to vklidu očistíte, žádné stresy bych z toho neměl.
Přílohy
vwsh908_4c46a9c8a40dd.jpg
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 03.01.2016 18:52, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Našel jsem na bazoši emulátory adblue, takže řešení už existuje...

/Orientační výpočet/
Litr AdBlue 18kč
Na 15.000km vystačí 17L tak vychází, že
300kč AdBlue na 15.000km
To je 0,02kč na 1km.
Při ceně 5000czk za emulátor se to vyplatí asi až po cca 250.000 km a to ještě přičtěte riziko provozování nepovolené úpravy= možný zákaz jízdy a pokuta, tak nevím...
Je pravda, že tam je přidaná hodnota v tom, že nehrozí nemožnost nastartování, když AdBlue dojde, nebo kdyby zamrzlo a podobně.
(AdBlue zamrzá při -11C)
Asi by to mělo smysl kdyby to nebyla nepovolená úprava a byla nižší cena.

AdBlue dolívám každých 15.000km když měním olej.
Poslední dobou už to řeším tak, že koupím 10L kanystry a hadicí to přelívám do auta a pro zichr vozím v autě dvě malé flašky.
V jedné mám VIF a v druhé AdBlue
Jsou to flašky z nápoje J u p í k , které mají příjemný uzávěr.
j---k.jpg
j---k.jpg (19.94 KiB) Zobrazeno 34144 x
Kat SCR (Selective Catalytic Reduction), ve spojení se vstřikováním směsi AdBlue snižuje emise oxidu dusíku.
Vstřikuje se mezi DPF a Katem a nádrž na AdBlue má objem 17 litrů:
Screenshot_NormalAppImage[0].png
Hlášení dojezdu AdBlue:
2015-07-04 14.53.58.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Vyskytl se dnes AdBlue fehler.
Dojezd Adblue hlásí že jako by málo adblue.
Mám dolito doplna!
Diagnostika ukazovala vysoký tlak nebo teplota viz foto...
Vypadá to, že je minimálně špatné čidlo teploty minimálně, když to píše 80stupňů, a venku je 33 viz fotky...
ve VW po telefonu mi to čidlo teploty adblue v etce neumí najít, je to popsáno jen jako nějaká trubka
Tak netuším ani, kde je závada, natož, jak ji odstranit.
Navíc jedu teď do zahraničí, na cestu 2000km a dojezd Adblue je 1000 :?
Takže nesmím vypínat motor.
Neví někdo, co s tím?
1) co vyměnit potom, až se vrátím.
2) jak teď nouzově startovat bez adblue. Neříkejte že to nejde. Musí být nějaký trik.
Přílohy
2015-08-04 17.16.45.jpg
2015-08-04 17.17.05.jpg
2015-08-04 17.20.21.jpg
2015-08-04 17.20.30.jpg
2015-08-04 17.32.01.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
DabelRadek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Posledni Krušnohorec :-)

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od DabelRadek »

ahoj adblue mi taky doslo nejdrive dojezd 1050 km a pak to klesalo vzdy po 50 km presne at jsem jel 100 nebo 110 ci 130 a pak doslo a jelo to dal zadny nouzak nic jen to psalo ze nepujde start a po kazdych 50 km to 3x zapipalo nahlas a jelo to porad jen to svitilo 0 dojezd a cervene ta kontrolka po dojeti asi pres 600 km jsem to vyp a zkusil start neslo - starter s motorem tocil ale nenaskocil tak jsem to vyp klickem :-)))

volant
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 12.10.2014 10:02
Bydliště: Stetten AG-CH

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od volant »

Můžu použítvad blue co mají na Shellce ve stojanu?Že bych natankoval tam,jen nevím,jestli je to stejný druh?Myslím,že by to mohlo být stejné,ale za zeptání nic nedám. :?:
Alhambra III 2,0 TDI style,130KW

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14037
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od tornado1 »

jedná se o snímač teploty adblue přímo v nádrži G685 který je součástní vyhřívání adblue - je tam něco jako topná spirála, existuje na to opravná sada - 7N0198970A
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Milane ty jsi geniální.
Vřelé díky za bleskovou pomoc posílám z Německa.
Už to mám domů jen 700km a dojezd AdBlů mám 300 km.
To jsou nervy :)
Ta opravná sada už je objednaná, tak snad to nebude ještě něco dalšího.
200€ zase fuč. Cink!
Přílohy
2015-08-05 13.08.27.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

volant píše:Můžu použítvad blue co mají na Shellce ve stojanu?Že bych natankoval tam,jen nevím,jestli je to stejný druh?Myslím,že by to mohlo být stejné,ale za zeptání nic nedám. :?:
Netuším co mají na které pumpě za normy, podívej se na víčko v kufru, tam máš napsáno asi určitě : ISO 22241-1
Jinak na pumpě se kupují jen cigára a palivo.
Všechno ostatní je k sehnání všude jinde MNOHEM levněji.
2015-08-07 06.54.21.jpg
Tak jsem dojel, to byly nervy, kdyby mi to zdechlo v koloně na dálnici ve zůžení do jednoho pruhu, tak už nenastartuji a zablokuji půl republiky.
Najel jsem na zvedák než jsem to chcíp.
Zkoušel jsem start ale motor už skutečně nenaskočí.
To je zas vynález!
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Tak přišla opravná sada.
Stojí to 4000kč (bez DPH a po slevě)
Je to vlastně válec do nádrže s čidlem a příslušenstvím. (těsnění, šroubky,montážní materiál.)
Přehozeno ale auto stále hlásí dojezd AdBlue 0 km a nestartuje.
Asi je třeba diagnostikou smazat chyby.
2015-08-07 07.03.23.jpg
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 07.08.2015 22:48, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Chyby smazány auto jede.
Ale naskočila hláška doplňte AdBlue dojezd 50km.
Diagnostika bez závad.
Zkoušel jsem ujet 10km jestli se to neadaptuje. Nic.
Jen to napsalo dolijte AdBlue dojezd 40km.

Zkoušel jsem na hodinu odpojit aku.
To jsem si pomohl.
Auto nejede.
Dolijte AdBlue, dojezd 0 km, již nelze startovat.
Na Delphi je kanál 83 teplota AdBlue. Zapomněl jsem se podívat, zda to nehlásí nesmysl ale na VCDS jsme to nenašli, tam je na kanále 83 něco jiného tak nevím.
Chtěl jsem jet na Online diagnostiku do autorizáku ale zase to nejede.
Budu muset zkusit v pondělí Delphi.
Možná to chce aktualizaci ŘJ.
Možná je vadné ještě nějaké čidlo ale objeví se jako chyba až za nějakou dobu.
Nějaké nápady :?:

Následující řádky nejsou pro Sharana.
Uvádím je pouze pro inspiraci:


Pro obnovení AdBlue senzoru hladiny ve vašem TDI zapněte zapalování a nestartujte 30 sekund.
Nebo VCDS

Tady je reset AdBlue s VAG-COM pro 2010 Q7 TDI.
Sekvence byla poskytována Ross-Tech Zákaznický servis.

[Vybrat]
[01-Engine]
[Přizpůsobení]
Zadejte Channel 80
Zadejte novou hodnotu = 1
[Test]
[Save]

A také tohle jsem našel:
Jen jsem měl stejný problém.
Nechal jsem nádrž Adblue jít do 0 km.
Snažil jsem se obnovit detekci hladiny nádrže SCR, ale nešlo to.
Jsem našel pod stejnou Adapatation nabídce RESET SCR Lock. To je ten trik

http://www.myturbodiesel.com/threads/ad ... lem.21644/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontrola lambdy a vstřikovače AdBlue
Flash ECU v autorizáku a nebo zaplatit erwin, stahnout soft, mit vybaveni na programovani FRF souboru napr ODIS.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 2a3e1585ca" onclick="window.open(this.href);return false;


Tohle je na Touareg II:
Reset SCR Lock.

VCDS 11.11.3 / Select control module/ instaled/ motor/ advanced meansuring values/ zaškrtni 838 (senzor for redicing agent fill level) ukáže kolik procent je AdBlue v nádrži a 849 ukáže váhu v gramech.
VCDS 11.11.3 / Select control module/ instaled/ motor/ basic settings 04 / kick down adaptation test
VCDS 11.11.3 / Select control module/ instaled/ motor/ basic settings 04 / check for scr efficiency
VCDS 11.11.3 / Select control module/ instaled/ motor/ basic settings 04 / reseting leaming values for reduction agent metering system
VCDS 11.11.3 / Select control module/ instaled/ motor/ basic settings 04 / reset SCR lock


Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Takže řešení je velmi prosté:
(Ale kolik hodin to trvalo, než jsme na to přišli)
Motor / základní nastavení / nulování zjišťování hladiny paliva SCR :drinks:
Přílohy
2015-08-10 16.58.18.jpg
2015-08-10 16.57.34.jpg
2015-08-10 16.58.51.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Z jakého důvodu se zobrazuje ta hladina AdBlue až na poslední chvíli?

Nevidí někdo v Etce, zda je ta celá AdBlue nádrž shodná pro Sharana i z VW T6? (Nebo pro Sharana mr2011 a Sharana mr2016)
Sharan mr2011 má 7N0 131 877 G
další označení Bosch viz foto:
2015-08-06 12.48.19.jpg
2015-08-06 12.48.27.jpg
Respektive shodné čidlo měření výšky hladiny paliva?
A pokud je jiný, zda půjde nahradit tím z T6?

Jde mi o to, zda by to šlo v Sharanu upgradovat.

Až někdo přijde na to, jak nastavit MFA,
aby zobrazovalo odhadovaný dojezd AdBlue nikoliv jen posledních pár km,
ale neustále jako to má T6, tak ať se mi ozve, rád si za to zaplatím.
Nešlo by to z T6 to nastavení opsat a vložit do Sharanu?
2400833_.jpg


G 052 910 A2
340kč na internetu
X813001.jpg
Návod k použití
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1473
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od eauto1.cz »

Golf7, je to sice jiné auto, ale ukazuje i kolik litrů zakoupit
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (31.95 KiB) Zobrazeno 30644 x
Konečně video se SharanemIII: jak doplnit AdBlue


Jak zjistit stav objemu náplně AdBlue?
Jak vynulovat AdBlue? (Reset SCR Lock)
(druhá půlka videa asi část videa od 03:10)


Jak funguje AdBlue:
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 08.03.2016 17:07, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Odpovědět

Zpět na „Motor“