Krize, propady prodejů nových vozidel, zlevňování ... Komu tím prospějeme? Druhé..

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 761
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Krize, propady prodejů nových vozidel, zlevňování ... Komu tím prospějeme? Druhé..

Příspěvek od admin »

Internet plní jeden článek za druhým o rekordních propadech prodejů nových vozidel, rekordních propadech průmyslu a o rekordní snaze novinářů vytvořit krizi v myslích lidí. Snad tu ještě žije někdo s mozkem v hlavě a tak bych rád nabídl reálný pohled odspodu tedy zájemce o 3 nové vozy a podnikatele v jedné osobě.

Výroba nových vozidel naráží na výpadky v distributorské a výrobní síti. Došlo zhruba k 3 měsíčnímu odkladu všeho. Distributoři i výrobci měli cca 2 měsíce zavřeno. Novináři šířící poplašné zprávy rádi průměrují a s překvapením zjistili fakt, že zavřené autosalony příliš aut neprodaly a zavřené továrny příliš aut nevyrobily. To je vskutku překvápko. Alarmující titulky se 70% propady jsou úžasnou schopností novináře porovnat měsíc, kdy měl salon / výrobce zavřeno s měsícem minulého roku, kdy měl otevřeno. Divím se, že nečteme články o tom jaké mají živnostníci propady tržeb při porovnání víkendu s pracovními dny v týdnu. Je to logika založená na stejné důmyslné lince myšlení.

A jaká je realita? Zásadní vlivy:

- Výroba zpomalila dodávky nových aut a tak se čeká. Čeká se na vše. Čekáme na nového Leona o 3 měsíce déle. Výrobci čekají na díly. Prodejci čekají na skladovky. Všichni čekají.
- Skladovky mizí před očima. Z nevýhody se stal prodejní artikl a zákazníci, kteří přemýšlí nakupují. Nakupují levně a rychle. Někteří prodejci už mají 50% běžného stavu skladovek a bojí se situace, kdy nebude co prodávat. Například skladové 4ks VW Golf CNG ( příliš neprodávané ) zmizely za týden. Pozoruji je tam už půl roku a za super krizový týden jsou pryč...
- Novináři se usilovně snaží vytvořit krizi svými obratnými ekonomickými články. Například moje rodiče se rozhodli čekat až budou auta za stejnou cenu jako teď. Jednoduše nalétli na lep snaživým novinářům. Níže vysvětlím.
- Dotace a podpora něčeho co podporu nepotřebuje. Evropská Unie vymýšlí podporu na nová auta. To je skvělý způsob jak donekonečna odložit nákup nových aut s vírou dotace. Počkejme si na dotace! Snaha automobilek dosáhnout dotací jen odloží nákup jejich vozidel.
- Emisní normy a kurzové podmínky CZK / EUR a zdražení nových vozidel.
- Autosalony se bojí vykupovat stará auta a na trhu chybí likvidita. Dražší bazarová auta se skoro neprodávají, protože se čeká na zlevnění díky informacím novinářů. Nejsou na trhu nové vozy, nové vozy zdražují a tak ty roční zlevní -> to dává sakra logiku. Zejména to dává logiku, když díky CZK / EUR jsou naše roční auta pro Němce o desetitísíce levnější. V Německu koupíte VW Golf 7 za 300 000 Kč a u nás za 285 000 Kč a u nás budeme zlevňovat. Proč?

Rád uvádím věci na příkladu. Například T-ROC Maraton edtion 1,5TSI bylo možné koupit za 570 tis Kč včetně DPH. Za dva týdny již lze zadat do výroby za 595 tis s DPH a dá se předpokládat, že do září bude jeho cena atakovat 600 - 610 tis díky projevení emisních norem. Proč se to stalo? EURo se posunulo o 1,5 Kč / EUR. Klesající prodeje v minulosti donutily marže prodejců posunout dolů a tak není čím tento CZK / EUR rozdíl krýt. Vše se promítlo do ceny. Zdražení v krizi? Realita!

Jaká je realita? Prodejci prodají vše co jen trochu dává smysl. Nebo spíše už to prodali. Novináři se svými bláboly vzali váhající skupině šanci na levná auta a přeci nekoupíte to drahé do výroby. Zlevní to! Určitě to zlevní! Říkali že to zlevní! Zlevnilo to?
Nová auta pravděpodobně zdraží pokud EU nepříjde s odkladem norem. Vehementní snaha novinářů vymyslet krizi, tam kde není, povede k odkladu nákupů vozidel. Šaškování s dotacemi povede k odkladu koupě nových vozidel. Nedostupnost skladovek a dlouhá doba dodání povede k odkladu koupě nových vozidel. Emisní normy a kurzové změny povedou ke zdražení vozidel, což povede k omezení prodejů vozidel. A pak to všechno zlevní! Zlevní to! Určitě jo! Auta se začnou rozdávat! Myslím si, že pravděpodobně se ceny přiblíží těm dnešním, takže si projdeme krizí čekání na dnešní stav.

Vehementní snaha všech stran vyvolat krizi chtě nechtě směřuje ke krizi. Krizi v myslích lidí. Muselo to být?
Přílohy
Volkswagen-Slovakia-1300x630.jpg

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“